Hide notification

Desso Group

Desso konsentrerer seg primært om overlegent god gulvdesign og Cradle to Cradle®, ved leveranse av høykvalitets teppefliser og brede tepper.

Desso Group

 
 Dets kommersielle produkttilbud, teppeprodukter til forretningsbruk, utgjør mer enn halvparten av totale salg og finnes i kontorer, banker, detaljhandelen, offentlige bygninger, skoler, universiteter og omsorgssentre. Våre kunder inkluderer ABN AMRO, Rabobank, AkzoNobel, det nederlandske justis- og sikkerhetsdepartementet, KPMG, PWC, Deloitte, Allianz, Canon, EDF, HSBC, Porsche, Procter & Gamble, SNCF, Nestlé og mange flere.

Dessos innovasjonsstrategi er konsentrert i tre hovedområder: Kreativitet, funksjonalitet og Cradle to Cradle®. For Desso er kreativitet synonymt med CARPETECTURE®, et mektig eksempel på Dessos engasjement i kreativ teppedesign og det selskapet har viet seg til: Oppfylle behovene hos arkitekter, interiørarkitekter, byggeiere og sluttbrukere. Innen området funksjonalitet, utvikler Desso banebrytende løsninger som gjør en forskjell for helse, sunnhet og velvære. Som et resultat av denne innovasjons- og kreativitetsstrategien har Desso lansert en rekke patentbeskyttede produkter som DESSO AirMaster®, for 8 ganger lavere konsentrasjoner av fint støv i luften (versus harde gulv), og DESSO EcoBase® som førte til at Desso oppnådde et Cradle to Cradle®- sølvsertifikat for et komplett teppeflisprodukt.

Desso sine tepper for privatmarkedet er representert av tre sterke merker: Parade, Bonaparte og Desso. Alle har en rik historie innen produksjon av eksklusive tepper for private forbrukere, der produktene er tilgjengelige via spesialiserte detaljister pluss utvalgte teppeforretninger og butikker som selger møbler og interiørartikler. Desso  er det eneste europeiske selskapet med eksklusive tepper for private forbrukere, som også selger sine produkter i Benelux, Tyskland, Frankrike, Sveits og Østerrike.

Den kreative teppedesignen og den serviceorienterte fremgangsmåten har satt Desso i stand til å innta en lederposisjon i utviklingen av løsninger for Hospitality, Marine and Aviation (HMA)-markedene (hotell/restaurant, sjøfart og luftfart). Dessos HMA-divisjon arbeider med selskaper som Hilton, Intercontinental, Maritime, KLM, Virgin, Royal Caribbean Cruise Lines og Holland America Line.

Desso Sports er ledende innen leveranse av kunstgress for sportsarenaer og forsterket naturgress-systemet som gir den perfekte overflate på alle sportsnivåer. DESSO GrassMaster® er en hybridsportsarena med naturgress og Dessos syntetiske gressfibre, som er blitt installert i to Euro 2012 stadioner og på selveste Wembley stadion.

Cradle to Cradle®

Ved å inngå en partneravtale med det Hamburg-baserte Environmental Protection Encouragement Agency (EPEA), er DESSO blitt den første teppeprodusent i EMEA til å adoptere Cradle to Cradle®-designen. Det markerer Dessos radikale beslutning om å gå lengre enn "bare" bærekraft i produksjonen av sine tepper og sitt kunstgress. Under Cradle to Cradle®-prinsippene fremstilles produkter med positivt definerte1 komponenter som er enkle å skille ut for å skape nye produkter i både de biologiske og de tekniske syklusene.

Desso er aktive i over 100 land og kan se tilbake på nesten 80 år med bevist ytelse. Selskapet har skapt seg et renommé som en ledende produsent av høykvalitets teppefliser, brede tepper og kunstgressmatter.

Desso har to fabrikker og et stort distribusjonssenter i Europa, samt spesialiserte kundeservicesentre i hele Europa, i Amerika, Asia, Sør-Amerika, Afrika, Midtøsten og Australia.

1) Positivt definert = alle ingredienser er blitt vurdert enten som grønne (optimale) eller gule (akseptable) i overensstemmelse med Cradle to Cradle®-vurderingskriteriene. Som beskrevet i Cradle to Cradle®-sertifiseringsprogrammet versjon 2.1.1, utarbeidet av MBDC september 2008, oppdatert januar 2010.

  • Del denne siden
  • twitter
  • linkedin
  • facebook
  • email