Hide notification

Konsernstrategi

Vår strategiske målsetning er å være verdens beste leverandør av sunne og inspirerende arbeids- og bosteder gjennom innovative løsninger for gulvprodukter.

Desso plant Dendermonde Belgium


Dette vil vi oppnå gjennom produksjon av praktfullt designede tepper med iboende smart funksjonalitet. Selv om vi ikke kler oss i tepper som vi gjør i klær, har vi dem rundt oss hele tiden. Derfor kan utseendet deres utgjøre en enorm forskjell for vår sinnstilstand og den generelle atmosfæren der vi jobber og bor. Hos Desso har vi viet oss til å skape tepper som er inspirert av de nyeste trender innen så vel mote som arkitektur, kunst og interiørdesign, for å forbedre og live opp innendørsområdet. Vår strategi for global vekst er basert på disse satsingene:

Overlegent god drift

Vi er ustoppelige i vårt ønske om å tilfredsstille våre kunder, og prioriterer derfor en kontinuerlig forbedring av våre driftsprestasjoner. Vi må inneha de beste forutsetninger for å levere det våre kunder trenger når de ønsker det, uansett hvordan de trenger det og hvor de måtte være. Det dreier seg om alltid å ha i tankene at vi skal levere raske, fleksible og fokuserte kundeløsninger som er feilfritt utført. Forretningsmiljøet endrer seg uten stans, og vi må være i stand til å tilpasse oss de stadig endrede behovene til våre kunder.

Nytenkning

Kreativitet: Det er en prioritet for oss å være ledende innen design på tvers av alle våre foretaksdivisjoner. Vi inspireres av de nyeste trender innen områder som mote, arkitektur, kunst og interiørdesign. Samtidig ønsker vi å stimulere til kreativt samspill rundt nye fantastiske design, enten via vår internasjonale Circles of Architects®-plattform eller gjennom vellykkede partnerskap med arkitekter og designere.
Funksjonalitet:Vi utvikler banebrytende løsninger som fører til sunnere bo- og arbeidsforhold. Gjennom denne prosessen spør vi oss selv hva teppene våre kan gjøre for å forbedre helse og velvære. Dette har ført til innovasjoner som DESSO AirMaster® og SoundMaster®, tepper som reduserer både mengden fint støv i innemiljøet og uønsket støy.
Cradle to Cradle®: Vi er lidenskapelig opptatt av å skape produkter som positivt påvirker folks helse både hjemme og på jobb, og som bidrar til en mer bærekraftig forretningsmodell i fremtiden. Dette oppnår vi gjennom Cradle to Cradle®-design.

Ekspansjon

Geografisk ekspansjon: Dessos mål er å fortsette å utvide forretningsdriften til nye geografiske områder. For tiden utvider Desso sine aktiviteter i Asia, Oseania og Sør-Amerika og har flere planer for ekspansjon i andre regioner i årene som kommer.
Ekspansjon av markedskanaler: Desso er svært engasjert i å ytterligere utvikle markedskanalene innen undervisning, helsevesen og det offentlige. Desso bringer derfor våre nye produkter som renser luften for støv og reduserer uønsket støy med stort hell inn i disse kanalene.

Kommunikasjoner

Hos Desso har vi engasjert oss i klar, åpen og ærlig kommunikasjon som gjør oss i stand til å nå våre strategiske mål. Å nærmest gjenskape et foretak krever at man må vinne full støtte fra en mengde interessenter, både internt og eksternt. Derfor er Desso overbevist om at sterk og åpen kommunikasjon er én av de fundamentale drivkreftene for selskapets suksess i det lange løp.

  • Del denne siden
  • twitter
  • linkedin
  • facebook
  • email